Strona Główna

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska

68 zł  
zobacz opinie

Autor: Jagoda Cieszyńska
Wydawca: Konferencje Logopedyczne
Ilość stron: 304
Okładka: twarda
Format: B5
Rok Wydania: 2011
ISBN: 978-83-931685-07



Opis pozycji:

Książka przeznaczona jest dla logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, pedagogów i rodzin dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.

Autorka przedstawia nie tylko współczesne poglądy dotyczące spektrum autyzmu,  ale przede wszystkim opisuje przebieg terapii neurobiologicznej, z której korzystać mogą wszystkie dzieci z zakłóceniami rozwoju poznawczego i językowego.

Spis Treści: 

I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu

1. Diagnoza – refleksje teoretyczne

2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV, CHAT CARS)
2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10
2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV
2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT
2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS

3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty
3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające
3.2. Niechęć do zmian

4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?

5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania

5.1. Historia Marcinka

II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem

1. Zagrożenia współczesności
1.1. Karmienie
1.2. Zdobywanie przestrzeni
1.3. Rozwijanie mowy
1.4. Stymulacja obrazem
1.5. Zdrowie współczesnych dzieci
1.6. Trening czystości
1.7. Problem szczepionek skumulowanych
1.8. Późna diagnoza – konsekwencje
1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu
1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia
1.9.2. Dzieci w drugim roku życia
1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia

2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu
2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia
2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe
2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia
2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych
2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N.
2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa

Skala Leitera

2.3. Diagnoza dominacji stronnej
2.4. Zabawa
2.5. Naśladownictwo
2.6. Język i komunikacja
2.7. Spostrzeganie wzrokowe
2.8. Spostrzeganie słuchowe
2.9. Zachowania społeczne
2.10. Funkcje motoryczne

3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej
3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu
3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią

4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka

III. Terapia psychologiczna

1. Problemy psychologiczne
1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia
1.2. Terapia rodziny
1.3. Zadania terapeutyczne dla matki
1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca
1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców
1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii
1.6.1. Starsza siostra i starszy brat
1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat
1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem
1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami
1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka
1.10. Etapy uczenia się

IV. Terapia neurobiologiczna

1. Terapia słuchowa
1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne
1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia, wyrażenia dźwiękonaśladowcze)
1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne
1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania)
1.5. Echolalie

2. Terapia funkcji wzrokowych
2.1. Kontakt wzrokowy
2.2. Rozszerzanie pola widzenia
2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności
2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym
2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym
2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków

3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych i dotykowych

4. Stymulacja rozwoju zabawy
4.1. Zabawy imitujące jedną czynność
4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami
4.3. Zabawy z regułami
4.4. Zabawy tematyczne
4.5. Zabawy językowe

5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu
5.1. Szeregowanie
5.2. Sekwencje
5.3. Relacje

6. Terapia zachowań społecznych
6.1. Rodzina jako grupa społeczna
6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej

7. Stymulacja funkcji motorycznych

8. Ćwiczenia pamięci
8.1. Pamięć symultaniczna
8.2. Pamięć sekwencyjna

9. Ćwiczenia myślenia
9.1. Kategoryzowanie
9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego
9.3. Kodowanie

10. Kształtowanie systemu językowego
10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi
10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej
10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)
10.3.1. Etapy nauki czytania
10.3.2. Gesty artykulacyjne
10.4. Metoda komunikacyjna
10.5. Metoda kognitywna
10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej
10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka

V. Historie prawdziwe
1. Jaś
1.1. Diagnoza
1.2. Po pierwszym tygodniu terapii
1.3. Po dwóch tygodniach terapii
1.4. Po czterech tygodniach terapii
1.5. Po 15 tygodniach terapii
1.6. Po 17 tygodniach terapii
1.7. Po 22 tygodniach terapii
1.8. Po 24 tygodniach terapii

2. Pawełek
2.1. Diagnoza
2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii

3. Dawid

Zakończenie
Bibliografia


Kategorie, w których dostępna jest książka:
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów i logopedów > Autyzm i zespół Aspergera
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów i logopedów > Psychologia


Opinie naszych klientów:      Napisz własną opinię
Na razie nie ma żadnych opinii internautów o tej książce. Napisz własną!!!


Klienci, którzy kupili ten produkt, wybierali również:
Świry, dziwadła i Zespół Aspergera

Świry, dziwadła i Zespół Aspergera

Luke Jackson
34 zł
Wczesna interwencja terapeutyczna

Wczesna interwencja terapeutyczna

Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo
49,9 zł
Jak postępować z agresywnym uczniem. Zmiana sposobu myślenia i postępowania

Jak postępować z agresywnym uczniem. Zmiana sposobu myślenia i postępowania

Ewa Sokołowska
17 zł
Analiza i synteza wzrokowa

Analiza i synteza wzrokowa

Marta Korendo, Agnieszka Fabisiak-Majcher, Elżbieta Szmuc-Ławczys
92 zł
Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej

Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej

Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson
39 zł
Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Albert J. Cotugno
47 zł
KoszykKontoPomocKontakt
Zamów telefonicznie: (012) 632 77 57
Szukaj w serwisie


Trening ortograficzny do pracy z dzieckiem w domu, na lekcjach i zajęciach korekcyjno-kompensacyjnyc
Trening ortograficzny do pracy z dzieckiem w domu, na lekcjach i zajęciach korekcyjno-kompensacyjnyc

Głowacka Jolanta , Miziołek Anna,

41 zł
do koszyka
Recenzje ekspertów
Łamiemy język na wesoło
Jolanta Łukaszewicz
logopeda z wieloletnim doświadczeniem poleca
Zobacz recenzję




Regulamin |  Dostawa |  Płatności Kontakt |  Ciekawe linki |  O nas |  Pomoc Koszyk  |  Zaloguj
scenariusze, elementarze, kinezjologia edukacyjna, ćwiczenia logopedyczne, rozwój dziecka, karmienie piersią, dla logopedów, książki o ciąży