Strona Główna

Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi

Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi

34,8 zł  
zobacz opinie

Autor: Joanna Kossewska (red. nauk.)
Wydawca: Impuls
Ilość stron: 262
Okładka: broszura
Format: B5
Rok Wydania: 2009
Numer Wydania: I
ISBN: 978-83-7587-121-0



Opis pozycji:

Książka Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi prezentuje twórcze propozycje konkretnych form realizacji edukacyjnej i wychowawczej funkcji szkoły w odniesieniu do uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami, które są cennym materiałem dla psychologów i pedagogów, jak również podstawą i inspiracją do dalszych poszukiwań najbardziej odpowiednich metod. Mogą one stanowić punkt wyjścia do tworzenia programów realizowanych w placówkach terapeutyczno-szkolnych dla uczniów z autyzmem.

 

 

W niniejszej monografii prezentujemy twórcze sposoby wykorzystywane przez pracowników Zespołu Szkół Specjalnych nr 13 dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Krakowie, mając nadzieję, że Czytelnik odnajdzie w przedstawionych propozycjach inspirację do własnych działań podejmowanych wobec osób z autyzmem.

 

 

W rehabilitacji niepełnosprawnych można wyróżnić dwa główne podejścia. Pierwsze skupia się na wspomaganiu osoby niepełnosprawnej w rozwiązywaniu przez nią sytuacji problemowych, a więc na pokonywaniu barier społecznych. Natomiast drugie - polega na umożliwieniu osobie niepełnosprawnej przyswajania zachowań i umiejętności niezbędnych do jak najpełniejszego funkcjonowania w społeczeństwie, czyli jest związane z likwidowaniem predyspozycji do bezpośredniego wchodzenia w sytuacje problemowe (Kowalik, 1998).

Prezentowana w tym opracowaniu kompleksowa forma wspomagania rozwoju uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami wypracowana na przestrzeni kilkunastu lat doświadczeń przez zespól Ośrodka Terapeutyczno-Szkolnego w Krakowie mieści się właśnie w tym drugim nurcie działań.

Warto nadmienić, że Ośrodek Terapeutyczno-Szkolny w Krakowie, jest pierwszą tego typu placówką w Polsce, powołaną do istnienia przez rodziców poszukujących z jednej strony najmniej restrykcyjnego środowiska szkolnego dla swoich dzieci, a z drugiej - placówki, która będzie najpełniejszą odpowiedzią na ich szczególne potrzeby poznawcze i emocjonalno- społeczne, wynikające z istoty zaburzenia.

Kategorie, w których dostępna jest książka:
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów i logopedów > Autyzm i zespół Aspergera
Rodzice i dziecko > Pomóż dziecku
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów i logopedów > Specjalne potrzeby edukacyjne, dysfunkcje


Opinie naszych klientów:      Napisz własną opinię
Na razie nie ma żadnych opinii internautów o tej książce. Napisz własną!!!


Klienci, którzy kupili ten produkt, wybierali również:
Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Albert J. Cotugno
47 zł
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty

Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty

Agnieszka Borkowska, Beata Grotowska
19 zł
AUTYZM a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju. Skala Oceny Zachowań Autystycznych

AUTYZM a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju. Skala Oceny Zachowań Autystycznych

Jacek J. Błeszyński
23,1 zł
Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne  i zwiększać samodzielność u osób z autyzmem

Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększać samodzielność u osób z autyzmem

Magdalena Pulchny-Wrona, Agata Wolińska-Chlebosz
59 zł
Autyzm jako zaburzenie metabolizmu

Autyzm jako zaburzenie metabolizmu


24 zł
Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi

Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi

Maurice Catherine
57,7 zł
KoszykKontoPomocKontakt
Zamów telefonicznie: (012) 632 77 57
Szukaj w serwisie


Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej

Magdalena Mazińska,

9 zł
do koszyka
Recenzje ekspertów
Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały....
Barbara Bleja-Sosna
autorka wielu książek edukacyjnych dla nauczycieli i rodziców; nauczyciel z 30 letnim stażem; były m poleca
Zobacz recenzję




Regulamin |  Dostawa |  Płatności Kontakt |  Ciekawe linki |  O nas |  Pomoc Koszyk  |  Zaloguj
scenariusze, elementarze, kinezjologia edukacyjna, ćwiczenia logopedyczne, rozwój dziecka, karmienie piersią, dla logopedów, książki o ciąży