Strona Główna

Umiejętności społeczne dzieci. Kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojo

Umiejętności społeczne dzieci. Kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojo

58 zł  
zobacz opinie

Autor: Aneta Jegier, Beata Szurowska
Wydawca: Difin
Ilość stron: 284
Okładka: miękka
Format: B5
Rok Wydania: 2017
Numer Wydania: 1
ISBN: 978-83-8085-457-4

Opis pozycji:

Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi.

Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.

Spis treści:

Wstęp

Część I. KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI

Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata
dr Mirosława Nerło

Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
dr Aneta Jegier

Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy
dr Anna Mikler-Chwastek

Część II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI

Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
dr Anna Mikler-Chwastek

Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących
dr Joanna Kobosko

Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD)
mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka

Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową
mgr Agnieszka Gąstoł

Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
dr Patrycja Jurkiewicz

Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi
mgr Iwona Konieczna

Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej
dr Anna Banasiak

Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo
dr Katarzyna Nawrocka

Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi
mgr Agnieszka Gąstoł

Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione
dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba

Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców
dr Aleksandra Lukasek

Część III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI

Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa
dr Jolanta Jarocka-Piesik

Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci
mgr Edyta Ćwikła

Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori
mgr Kinga Chmiel

Na zakończenie...

 


Kategorie, w których dostępna jest książka:
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów i logopedów > Specjalne potrzeby edukacyjne, dysfunkcje
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów i logopedów > Umiejętności społeczne dziecka


Opinie naszych klientów:      Napisz własną opinię
Na razie nie ma żadnych opinii internautów o tej książce. Napisz własną!!!


KoszykKontoPomocKontakt
Zamów telefonicznie: (012) 632 77 57
Szukaj w serwisie


Klasyfikacja diagnostyczna DC:0-3R
Klasyfikacja diagnostyczna DC:0-3R

przekład dr Diana Senator,

28,8 zł
do koszyka
Recenzje ekspertów
Lustrzane odbicia zwierząt - Sprawdź jak spostrzegawczy jesteś
Katarzyna Wnęk-Joniec
poleca
Zobacz recenzję




Regulamin |  Dostawa |  Płatności Kontakt |  Ciekawe linki |  O nas |  Pomoc Koszyk  |  Zaloguj
scenariusze, elementarze, kinezjologia edukacyjna, ćwiczenia logopedyczne, rozwój dziecka, karmienie piersią, dla logopedów, książki o ciąży